עדותו של יו"ר הכנסת אורחים בוועדת החקירה: "ללא העמותה לא תהיה הקדש"

    ישראל רובין No Comments on עדותו של יו"ר הכנסת אורחים בוועדת החקירה: "ללא העמותה לא תהיה הקדש"

    יו"ר הכנסת אורחים מירון הרב מאיר קרליבך בעדותו בוועדת החקירה ל"אסון מירון" ענה על שאלות חברי הוועדה, בנוגע לעמותה אותה הוא מנהל הדואגת לצרכי העולים למירון

    מירון צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב מאיר קרליבך המשמש כיו"ר הכנסת האורחים בהר מירון העיד הצהריים (רביעי) בוועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון ובמהלכו הוא מסר את גרסתו להיסטוריית המקום אשר מנהלת הכנסת אורחים יוצאת דופן ומנגישה מזון לרווחתם של רבבות העולים להר מירון במהלך השנה כולה וכן בימי ל"ג בעומר.

    במהלך עדותו הוא סיפר כי המבנה של הכנסת האורחים הוקם בצורתו של המשכן כאשר הם מחזיקים בידיהם מסורת רבת שנים שחלוקת האוכל בציון הרשב"י הוא דבר מוקדש כפי שהיו מקריבים קורבנות בזמן המשכן.

    לשאלת חברי וועדת החקירה הציג הרב קרליבך שלל אישורים שהוא קיבל למתחם הכנסת האורחים, האישורים שהוצגו כללו אישורי מהנדס, אישורי מועצה ואף אישורי כבאות והצלה שהיו מקבלים מידי שנה בשנה קודם הילולת הרשב"י במירון.

    חברי הוועדה הקשו על הקשר בין העמותה להקדש כאשר הרב קרליבך מציג את משנתו הסדורה שהעמותה נועדה בעצם לקיים את הפעילות של ההקדש, "ללא העמותה לא תהיה הקדש", הסביר הרב קרליבך.

    האלוף במיל' שלמה ינאי המשמש כחבר וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון ביקש לדעת האם הכנת המזון במקום קיבלו את אישורם של משרד הבריאות כאשר הרב קרליבך מציג את האישורים שהם קיבלו מזה שנים רבות.

    המזון במקום מוגש ומוכן בצורה נקייה ומסודרת ולפיכך ישנם את כל האישורים הנצרכים לכך, בשונה מהכנסות אורחים אחרות. בנוסף, השנה בשל מגבלות הקורונה המזון הוגש במארזים מיוחדים.

    במהלך העדות סיפר הרב קרליבך כי הוא אינו מקבל משכורת מהוועדה וכי הוא משמש כגזבר העמותה בהתנדבות מלאה ללא קבלת שכר. חברי וועדת החקירה ניסו לברר כמה עובדים ישנם בעמותה והרב קרליבך הציג בפרטות את כמות העובדים והמתנדבים בעמותה אשר מסייעים בהכנת והגשת האוכל לעולים לציון הרשב"י במירון.

     



    0 תגובות